Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

ΝΙΚΟ ΡΟΣΜΠΕΡΓΚ - ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2016


Ο Γερμανός οδηγός Νίκο Ρόσμπεργκ είναι από εχτές ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής στη Φόρμουλα 1, κάτι που σημαίνει πως μπροστά του ανοίγονται νέοι και μεγάλοι εμπορικοί ορίζοντες, τους οποίους αν εκμεταλλευτεί θα δει τον τραπεζικό του λογαριασμό να φουσκώνει ακόμα περισσότερο.
Όντας ο παγκόσμιος πρωταθλητής στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Ρόσμπεργκ θα λάβει μεγάλα πριμ από την ομάδα του, την Mercedes. Αυτό φυσικά θα είναι μόνο η αρχή, από αν κινηθεί σωστά στο εμπορικό μέτωπο δε θα δυσκολευτεί να κλείσει μεγάλα χορηγικά deal. Μιλώντας στο BBC ο ειδικός στο αθλητικό μάρκετινγκ Νάιτζελ Κάρι, δήλωσε: «Όταν κερδίζεις τον τίτλο η εμπορικότητά σου εκτοξεύεται και η διαπραγματευτική σου δύναμη ενισχύεται πάρα πολύ, σε σχέση με πριν. Είναι σίγουρο πως ο Ρόσμπεργκ θα μπορέσει αυξήσει κατά πολύ τα έσοδά του».





Μέχρι στιγμής στην καριέρα του, ο 31χρονος πιλότος κρατούσε χαμηλούς τόνους όσον αφορά τα εμπορικά ζητήματα, και γενικότερα δεν ακολουθούσε το στυλ της αθλητικής διασημότητας. Η φετινή λίστα του Forbes με τους 100 αθλητές με τις υψηλότερες απολαβές τον έχει στην 98η θέση, με ετήσια έσοδα 21 εκατ. δολαρίων, από τα οποία μόνο το 1 εκατ. προέρχεται από χορηγικές συμφωνίες, ποσό που είναι κατά πολύ μικρότερο από τα 4 εκατ. που κέρδισε ο μεγάλος του ανταγωνιστής, Λούις Χάμιλτον.
Γενικότερα στον κόσμο της Φόρμουλα 1 τα έσοδα των οδηγών προέρχονται κυρίως από τα αγωνιστικά τους συμβόλαιά με τις ομάδες, ωστόσο ο Ρόσμπεργκ θα μπορούσε να έχει περισσότερους χορηγούς, κάτι που το πρακτορείο μάρκετινγκ που διαχειρίζεται τα εμπορικά του δικαιώματα θα προσπαθήσει να αλλάξει. Στο κομμάτι του μάρκετινγκ ο Γερμανός έχει επιλέξει περισσότερο να ασχολείται με τους χορηγούς της Mercedes, οι οποίοι σχηματίζουν μία λίστα με 23 εταιρείες, στις οποίες περιλαμβάνονται οι Puma, Bose, Hugo Boss, Tata Communications, Pirelli, Epson και UBS.
Ο Νάιτζελ Κάρι, συνεχίζοντας την ανάλυσή του, αναφέρει πως οι περισσότερες ομάδες συνδέουν τους δικούς τους χορηγούς με τους οδηγούς, μέχρι οι δεύτεροι να αποκτήσουν μεγάλη εμπορική δύναμη. «Για αυτό η κατάκτηση του πρωταθλήματος είναι τόσο σημαντική. Το βάζεις στο βιογραφικό σου και πλέον μπορείς να διαπραγματευτείς με τους υποψήφιους χορηγούς βάζοντας τους δικούς σου όρους», τόνισε. «Και όσο περισσότερες επιτυχίες σημειώνεις τόσο περισσότερο ανταμείβεσαι εμπορικά».




Σε αυτή τη νέα εποχή που ξημερώνει στην καριέρα του, ο Ρόσμπεργκ δε θα έχει την καθοδήγηση μόνο των μάνατζερ και των συμβούλων του, αλλά και του πατέρα του, Κίκι Ρόσμπεργκ, ο οποίος κατέκτησε το πρωτάθλημα του 1982 και θεωρείται από τους πρωτεργάτες του μάρκετινγκ στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τώρα ο Νίκο θα μπορέσει να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα του και σε αυτόν τον τομέα.
Ο κ. Κάρι ολοκλήρωσε την ανάλυσή του σημειώνοντας: «Έως τώρα περίμενε να δει αν τελικά κατακτήσει τον τίτλο. Πλέον, ο ίδος και οι συνεργάτες του θα εξετάσουν όλες τις επιλογές. Το καλύτερο όταν είσαι ο πρωταθλητής είναι πως κοιτάς μόνο στα υψηλά στρώματα της επιχειρηματικής αγοράς. Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες πολυτελών ρολογιών, οίκοι μόδας και άλλες μεγάλες εταιρείες, είναι σίγουρο πως θα θελήσουν να συνδέσουν το όνομά τους μαζί του».

Δεν υπάρχουν σχόλια: